Deteriorarea aparatului ligamental al articulației gleznei

Deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei

Când apare o entorse, vasele de sânge rupte vor hemoragia în țesutul care înconjoară articulația, provocând o vânătăi vizibile. Celulele albe din sânge responsabile de inflamație migrează în zonă și fluxul deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei sânge crește, de asemenea.

Odată cu această inflamație, se manifestă umflături și dureri.

Nervii din zonă devin mai sensibili atunci când se suferă leziunea, astfel încât durerea este resimțită ca palpitantă și se va agrava dacă există presiune asupra zonei. Căldura și roșeața sunt, de asemenea, văzute pe măsură ce fluxul sanguin este crescut.

De asemenea, există o capacitate scăzută de a mișca articulația. Piciorul drept, găzduit într-un aparat de aer, s-a umflat ca urmare a unei entorse mai severe de gradul 2 până la gleznă.

Provocarea factorilor Dislocarea articulației gleznei cum se pot calma umflarea, Umflarea tratamentului articulației gleznei Cauzele și simptomele dislocării Fiecare dintre tipurile de leziuni prezentate are o imagine clinică proprie.

Piciorul drept. O entorsă ușoară de gradul 2, la două zile după rănire. Piciorul drept, entorsa de gradul III. La o zi după rănire.

Cauză Mișcările - în special rotirea și rotirea piciorului - sunt cauza principală a unei entorse a gleznei. Riscul unei entorse este cel mai mare în timpul activităților care implică mișcări explozive de la o parte la alta, cum ar fi tenisul, skateboard-ul sau baschetul. Gleznele entorse pot apărea și în timpul activităților zilnice normale, cum ar fi coborârea de pe bordură sau alunecarea pe gheață.

deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei

Revenirea la activitate înainte ca ligamentele să se vindece complet le poate face să se vindece într-o poziție întinsă, rezultând o stabilitate mai mică la nivelul articulației gleznei. Acest lucru poate duce la o afecțiune cunoscută sub numele de Instabilitate cronică a gleznei CAI și la un risc crescut de entorse la gleznă. Entorsele gleznei apar de obicei prin stres excesiv asupra ligamentelor gleznei. Acest lucru poate fi cauzat de rotația externă excesivă, inversarea sau eversiunea piciorului cauzată de o forță externă.

Când piciorul este deplasat dincolo de raza sa de mișcare, stresul în exces pune o tensiune pe ligamente. Dacă tulpina este suficient de mare până la ligamentele trecute de punctul de cedare, atunci ligamentul se deteriorează sau se entorse. Diagnostic Diagnosticul unei entorse se bazează pe istoricul medicalinclusiv pe simptome, precum și pe diagnosticarea diferențialăîn principal în a-l deosebi de tulpini sau fracturi osoase.

Regula glezna Ottawa este un simplu, regula utilizate pe scara larga pentru a ajuta la diferențierea fracturi ale gleznei sau la mijlocul-picior de la alte leziuni glezna care nu necesită radiografie radiografie. Dacă durerea gleznei este persistentă la săptămâni de la entorsa inițială, imagistica RMN a articulației poate fi considerată a exclude leziunile tendonului peroneal, osteocondral sau sindesmotic.

Clasificarea severității Entorsele gleznei sunt clasificate de gradul 1, 2 și 3. În funcție de cantitatea de daune sau de numărul de ligamente care sunt deteriorate, fiecare entorsă este clasificată de la ușoară la severă. O entorsă de gradul 1 este definită ca o leziune ușoară a ligamentului sau a ligamentelor fără instabilitate a articulației afectate. O entorsă de gradul 2 este considerată o ruptură parțială a ligamentului, în care este întinsă până când devine slăbită.

O entorse de gradul 3 este o ruptură completă a ligamentului, provocând instabilitate în articulația afectată. Vânătăi pot apărea în jurul gleznei. Tipuri Inversie laterală a entorsei gleznei Cel mai frecvent tip de entorse a gleznei apare atunci când piciorul are o deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei, de obicei greutatea corporală, determinând rotirea sa internă într-un grad mai mare decât se presupune că afectează partea laterală a piciorului.

Când se întâmplă acest tip de entorsa gleznei, ligamentele exterioare sau laterale sunt întinse prea mult. Anterior talofibular ligament este una dintre cele ligamentelor cel mai frecvent implicate în acest tip de entorsa, urmat de calcaneofibular ligament și posterior talofibular ligament respectiv, mai târziu găsit în entorse glezna mai severe.

Inversia gleznei Când glezna se inversează, ligamentele talofibulare anterioare și calcaneofibulare sunt deteriorate. Aceasta este cea mai frecventă entorse a gleznei. Entorsă medială a gleznei Un tip mai puțin frecvent de entorse de gleznă se numește leziune de eversie, care afectează partea medială a piciorului. Acest lucru se întâmplă atunci când, în loc ca glezna să se rotească medial, rezultând o leziune de inversiune piciorul rulează prea mult spre interiorglezna se rotește lateral rezultând o leziune de eversie când piciorul se rostogolește prea mult spre exterior.

Când se întâmplă acest lucruligamentul medial sau deltoid este tensionat.

Deteriorarea ligamentului deltoid al gleznei

Entorsă mare sindesmotică a gleznei O entorsa înaltă a gleznei este o leziune a ligamentelor mari de deasupra gleznei care unesc cele două oase lungi ale piciorului inferior, numite tibia și peroneul. Entorse mari deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei gleznei apar de obicei dintr-o răsucire bruscă și puternică a piciorului.

Acest lucru se întâmplă în mod obișnuit în sporturi de contact și de tăiere, cum ar fi fotbal, rugby, hochei pe gheață, derby cu role, baschet, volei, lacrosse, softball, baseball, pistă, frisbee final, fotbal, tenis și badminton și călărie.

Aceste elemente au fost recomandate de medici de zeci de ani pentru tratamentul deteriorării țesuturilor moi și a entorsei gleznelor, una dintre cele mai frecvente leziuni ale țesuturilor moi. Deși este acceptat aproape universal ca tratament, nu există dovezi suficiente pentru a determina eficacitatea sa relativă ca terapie pentru entorse de gleznă acută la adulți, iar Asociația Națională a Formatorilor Atletici remarcă faptul că cea mai mare parte a justificării utilizării RICE sau a componentelor individuale se bazează în mare măsură pe studii clinice de calitate și studii de laborator cu participanți răniți sau modele animale Măsuri conservatoare Un aparat dentar care oferă suport moderat și compresie pentru o entorse de gleznă de gradul I.

Gheața este adesea utilizată pentru a reduce umflarea în cicluri de minute pornite și minute oprite. Înghețarea unei glezne prea lungă poate provoca răni reci, ceea ce este indicat de zona care devine albă. De asemenea, se recomandă adesea ca gheața să nu fie aplicată direct pe piele, ci să aibă un tampon subțire între gheață și zona afectată, iar unii profesioniști cred că gheața nu trebuie aplicată deloc. Cu toate acestea, este acceptat pe scară largă și, deși dovezile clinice sunt rare, crioterapia gheața a fost un pilon al practicii clinice pentru specialiștii în reabilitare.

În entorsele laterale ale gleznei necomplicate, umflarea țesutului moale poate fi prevenită prin compresie în jurul ambelor malleole, creșterea gleznei vătămate mai mare decât inima și exerciții fără osteoartroza 2-3 grade ale tratamentului articulației genunchiului. O cizmă de mers ortopedică este adesea utilizată pentru tratamentul unei leziuni a deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei entorse.

Aparatele dentare și cârjele sunt, de asemenea, utilizate pentru a atenua durerea, astfel încât glezna rănită se poate vindeca cât mai repede și fără durere posibil. Deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei tratament articular pentru hemofilie dovedit a fi mai puțin eficace decât turnările, bandajele de compresie sunt utilizate pentru a oferi suport și compresie pentru glezne entorse.

Înfășurarea este începută cu mingea piciorului și continuată încet până la baza mușchiului gambei; aceasta permite umflăturii să se deplaseze în sus spre centrul corpului, astfel încât să nu se adune în picior. Reabilitare și recuperare Multe tipuri diferite de exerciții de reabilitare pot fi făcute pentru a ajuta la entorsarea gleznei, indiferent de gravitatea leziunii.

Scopul reabilitării oferă posibilitatea gleznei de a recâștiga forța și flexibilitatea. O entorsinare a gleznei se umflă din cauza cantității crescute de edem în țesut, deoarece acest efect fiziologic este fundamentul durerii, declinul edemului este obiectivul principal la începutul reabilitării. Acest lucru se poate face instantaneu prin implementarea mecanismului RICE care stă la gleznă, aplică gheață, comprimă și ridică-o.

Accentul primei săptămâni de reabilitare ar trebui să fie pe deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei gleznei pentru a evita deteriorarea ulterioară.

Glezna Fractură: Simptome și tratament

Pe măsură ce vindecarea progresează, stresul poate fi aplicat prin diferite mecanisme până când glezna este complet recuperată. Cheia pentru o recuperare rapidă este de a pune în aplicare toate diferitele tipuri de exerciții de entorse de gleznă, astfel încât gama de mișcare să crească în timp ce durerea scade.

deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei

În cazurile în care glezna nu se vindecă într-o perioadă adecvată de timp, trebuie deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei fie implementate alte exerciții, astfel încât puterea și flexibilitatea să poată fi recâștigate. Terapeuții fizici atribuie diferite tipuri de exerciții de entorse de gleznă care se ocupă de flexibilitatea gleznei, întărirea, echilibrul și agilitatea. Dacă o entorse a gleznei nu se vindecă corect, articulația poate deveni instabilă și poate duce la dureri cronice.

Primirea unui tratament adecvat și efectuarea de exerciții care promovează funcția gleznei este importantă pentru a întări deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei și a preveni rănirea ulterioară.

Imobilizarea gleznei O scurtă perioadă de imobilizare într-un turn sub genunchi sau într-un Aircast duce la o recuperare mai rapidă la 3 luni comparativ cu un bandaj de compresie tubular. În contrast, un studiu controlat randomizat a concluzionat că exercițiul adecvat imediat după o entorse îmbunătățește funcția și recuperarea. Aceste exerciții s-au axat pe creșterea intervalului de mișcare a gleznei, activarea și întărirea musculaturii gleznei și restabilirea controlului senzorimotor normal și au fost efectuate timp de 20 de minute, de trei ori pe zi.

După rănire, este recomandabil să nu mergeți câteva zile pe jos. Odihna la pat va ajuta la accelerarea procesului de vindecare și la eliminarea șanselor de manipulare greșită a membrului afectat. Nu trebuie încercate conducerea vehiculelor sau utilizarea utilajelor.

Cantitatea de terapie pe care o persoană o poate face va depinde de nivelul de durere și de gradul de entorsă pe care l-a experimentat. Nu este recomandat să vă întoarceți la sport sau la activități fizice extreme până când nu este posibil să sară pe gleznă fără durere.

Purtarea încălțămintei de tenis de vârf poate ajuta, de asemenea, la prevenirea entorsei gleznei, dacă pantofii folosiți sunt bine legați și dacă glezna este lipită cu o bandă adezivă largă, neelastică.

Exerciții la gleznă Pentru a preveni apariția entorselor sau a rănirii, exercițiile de întărire și întindere trebuie făcute printr-o gamă completă de mișcări ale gleznei. Pentru a îmbunătăți mobilitatea gleznei, cercurile gleznei pot fi efectuate prin extinderea picioarelor în fața corpului și apoi mișcarea piciorului în sus și în jos, de la o parte la alta sau rotirea piciorului într-un cerc.

Un alt exercițiu obișnuit pentru a îmbunătăți mobilitatea, precum și propriocepția, este de a folosi degetele de la picioare pentru a desena literele alfabetului în aer. Cel mai important, aspectul lateral al articulației gleznei trebuie întărit cu exerciții de eversie adică partea inferioară a piciorului este întoarsă spre exterior împotriva rezistenței pentru a îmbunătăți stabilitatea laterală a gleznei.

Stretching-ul este, de asemenea, o componentă importantă a unui program de consolidare, pentru a ajuta la menținerea flexibilității articulare. Antrenamentul pentru echilibru și stabilitate este deosebit de important pentru reîntrenarea mușchilor gleznei pentru a lucra împreună pentru a susține articulația. Aceasta include exerciții care se efectuează stând pe un picior și folosind glezna rănită pentru a ridica corpul pe degetele de la picioare.

Pentru a spori și mai mult echilibrul și stabilitatea, pot fi utilizate dispozitive de exerciții, cum ar fi tabla de oscilațietrecând de la poziția dublu-picior la poziția cu un singur picior, mai întâi cu ochii deschiși și apoi cu ochii închiși, pentru o eficiență sporită. Exerciții de flexibilitate Un exemplu de exercițiu de flexibilitate este întinderea prosopului și scrierea alfabetului cu degetele de la picioare, ceea ce va crește raza de mișcare. Exerciții de întărire Exercițiile de întărire a gleznei sunt trepte și mers pe degetele de la picioare, care vor întări mușchii din jurul zonei umflate.

Exerciții de echilibru Exercițiile de echilibru includ utilizarea unei plăci de echilibrucare ajută întregul corp să funcționeze pentru a menține echilibrul.

Glezna fractură. Tratament și reabilitare

S-a demonstrat că utilizarea panourilor de echilibru produce rezultate semnificativ pozitive în obținerea unui echilibru adecvat. Exerciții de agilitate Exerciții de reabilitare pentru o entorse de gleznă Exercițiile de pliometriecum ar fi deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei în ghemuit și săriturile de putere, nu ar trebui să fie puse în aplicare până când glezna nu și-a recăpătat deplina agilitate.

Alte strategii care pot fi utilizate pentru a preveni leziunile gleznei includ: Asigurați o încălzire adecvată înainte de întindere și activitate; Când alergați, alegeți suprafețe plane și evitați pietrele sau găurile; Asigurați-vă că pantofii au suport adecvat pentru toc; Dacă sunt purtați pantofi cu toc înalt, asigurați-vă că tocurile nu au mai mult de 2 inci înălțime și evitați tocurile cu baza îngustă. Prognoză Majoritatea oamenilor se îmbunătățesc semnificativ în primele deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei săptămâni.

Re-vătămarea este de asemenea foarte frecventă. Epidemiologie Adolescenți comparativ cu populația generală entorse de gleznă Epidemiologia entorsei gleznei - Armata SUA vs Populația Generală Entorsele gleznei pot apărea fie prin sport, fie prin activități din viața de zi cu zi, iar indivizii pot prezenta un risc mai mare sau mai mic, în funcție de o varietate de circumstanțe, inclusiv patria lor, rasa, vârsta, sexul sau profesia.

În plus, există diferite tipuri de entorse de gleznă, cum ar fi entorse de gleznă de eversie și entorse de gleznă de inversiune. În general, cel mai frecvent tip de entorse de gleznă care apare este o entorse de gleznă de inversiune, unde flexia și supinația plantară excesivă determină afectarea ligamentului talofibular anterior.

Majoritatea entorselor gleznei apar la persoanele mai active, cum durere noaptea în articulația șoldului fi sportivii și exerciții fizici obișnuiți.

Angiile anterioare ale gleznei Când apare o entorse de gleznă, este mult mai probabil să apară entorse ulterioare ale gleznei.

  1. Deteriorarea ligamentului deltoid al gleznei - Genunchi
  2. Glezna Fractură: Simptome și tratament - Eczemă
  3. Forme foarte ușoare 4 - ligament talonofibular anterior; 6 - fasciculul fibular de talus posterior În mod obișnuit, se utilizează rece pentru ameliorarea durerii, lucru deosebit de important în primele momente după rănire.
  4. Gleznă luxată - Sprained ankle - blumenonline.ro

Rata recurenței este deosebit de mare pentru sportivii din sporturile cu risc ridicat. Cele mai recomandate măsuri preventive pentru entorse recurente sunt purtarea echipamentului de protecție a gleznei bandă sau glezna și punerea în aplicare a exercițiilor menite să întărească glezna și să îmbunătățească echilibrul de exemplu, exerciții cu minge de echilibru. Într-un articol de revizuire a cercetării de prevenire a entorsei gleznei, autorii fac referire la un studiu pe tot parcursul sezonului asupra unui grup de jucători de fotbal.

Vârstă Într-un studiu care a comparat prevalența entorselor gleznei între vârstă, rasă și sex, persoanele cu vârsta cuprinsă între 10 și 19 ani au avut cele mai mari cazuri de entorse la gleznă. Se poate sugera că adolescenții sunt mai activi fizic, ceea ce duce la șanse mai mari de entorse de gleznă. Ratele de incidente ale entorsei gleznei la bărbați medii la femele Armata SUA Mai mult, entorse medii coatele soldurilor gleznei pentru populația generală din SUA sunt estimate la entorse la gleznă la fiecare de persoane-ani; cu toate acestea, un studiu a arătat că, pentru cadetele militare, instanțele pentru entorse de gleznă au fost de aproximativ 10 ori mai mari decât ale populației generale Bărbat vs.

deteriorarea supinație-inversare a articulației gleznei

Cu toate acestea, la un anumit interval de vârstă de de ani, bărbații s-au dovedit a avea o rată substanțial mai mare de entorse de gleznă decât femelele.

Mai mult, la vârsta de 30 de ani și peste, femeile au prezentat o incidență mai mare a entorsei gleznei decât bărbații. Din aceasta, se poate spune că vârsta și nivelurile de activitate sunt indicatori mai buni ai riscurilor entorsei gleznei decât genul. British Journal of Sports Medicine Recenzie.